Direktlänk till inlägg 25 november 2016

Premiärinlägget

Av Lisa Långben - 25 november 2016 20:38

Grönt blev det. Inte för att jag kommer att skriva om så mycket grönt, vare sig miljö eller "grön mat". Jag har förvisso inte något emot vare sig miljöarbete (tvärt om) eller vegetarisk mat. Men det är sannolikt inte alls vad den här bloggen kommer att handla om. Men färgerna går helt klart i grönt hur som helst. 


I stället kommer det att handla om Lisa Långbens vardagsbetraktelser alldeles vanliga dagar men också de ovanliga dagarna. Givetvis heter jag inte Lisa Långben i verkliga livet, men ungefär hälften av namnet är i alla fall rätt. Namnet är ett smeknamn min kära moster gav mig i tonåren, när jag fortfarande var en lång och hiskeligt smal tonåring. Lång är jag förvisso fortfarande, jag har inte börjat krympa än men det står väl inte på. Smal är det däremot längesedan jag var. Kroppen förändras med åren det är då ett som är säkert. 


Nåja, hur det än är med föränderliga kroppar så var det faktiskt inte det jag skulle skriva om i det här inlägget. Det där med att sväva iväg är jag rysligt bra på. Men tanken var att skriva lite kort om vad bloggen kommer att handla om. Med facit i hand kan du ju räkna ut det ganska enkelt. Allt och inget är kanske en godtagbar beskrivning, eller mångt och mycket. Allt i en salig röra. Att skapa röra är nog kanske det jag är allra, allra bäst på!


#blogg #blogga #smeknamn #premiärinlägg 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards